tirsdag den 11. juni 2013

DIY : Harlekintern alla Ferm Living

Mange har efterhånden fået sig det store ur med de løse tal, enten i den ene eller den anden udgave.
Jeg lavede vores da vi flyttede ind i '11, og efterhånden trængte det til et lidt nyt liv. 
Emma, min kære lille terrorist, har fået rykket viserne i stykker. Min kære mand har så i sjov malet dem lilla, som i kan se på billederne - den bliver snart udskiftet med et der duer og som er SORT! ;)


Jeg har LÆNGE været helt forelsket i Ferm Living's wallsticker med harlekin ternene, men hvis det skulle være noget der rykkede på vores kæmpe tomme væg så skulle der minimum bruges 2-3 ark af 449,- stk .. Det måske også liiiige i overkanten! 

Jeg kom i tanke om, at jeg da havde en gammel bekendt der har eget firma der blandt andet laver klistermærker, wallstickers og trykker tøj. 
Jeg forhørte mig angående min ide, og Anders var hurtig til at få skåret mine tern. Der var i alt 80 tern på et ark. 
Prisen var sølle 350,- inklusiv moms.
Jeg er sikker på man sagtens selv kan købe folie og klippe og skære men ærlig talt - det er jeg simpelthen for doven til når man ikke skal betale mere for så perfekt et stykke arbejde.



Nå, men here goes;

Jeg startede med at måle 15 op fra loft og ned af væggen. Jeg ønskede at overkanten af de øverste tern skulle flugte med tv-møblet. Jeg brugte bare et stykke garn, sat fast med malertape. 


Alle tern klippes ud, så papiret bruges til at sætte det fast - og så kan man helt selv bestemme designet. Hvor mange rækker og hvor langt de skal gå ned.



Hvis man starter midtfor væggen kan man efterhånden bygge ud og ned. Det nemmere at overskue hvordan det bedst passer til rummet.



Og det færdige resultat - taaadaaaaaa ;) 








Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt jeg faktisk skal have fingre i et ark mere, da jeg egentlig synes væggen godt kan bære det.
Indtil videre sidder der 79 tern (der var kun en #%&=?%€"@ drillede og måtte smides ud)

Ternene er købt hos Anders ved Xdzign 

Hvis der er nogen spørgsmål, ris eller ros så smid en kommentar :) 


4 kommentarer:

  1. DU for sej ! :D Det ser så fedt ud - og er vild med at det matcher dugen !! :D

    Jeg synes ikke der behøves flere tern end dem der er :) Det er en fin finish uden at være for meget ..

    <3 Dina ..

    SvarSlet
  2. Tusind tusind tak søde Dina , ja jeg tror også jeg bare lige skal vænne mig til det :)

    SvarSlet
  3. Ser mega nice ud, jeg synes dog godt lige den kunne bruge et ark mere, for som du siger væggen er jo stor :-) super fin ide...
    kh. AK

    SvarSlet
  4. Hej Pernille.
    Ih sikke fine ting du laver! Har set lidt af det via fb da min kæreste er ven med din mand på fb. Jeg ved ik om man må ønske en diy, men hvis man må så har jeg set du har malet sådan nogle fine krukker med brunt låg til dit køkken. Dem har jeg forelsket mig lidt i, men med tre børn er der ik meget tid og jeg vil jo gerne være sikker på, at jeg gør det rigtigt. Så hvis du har tid og lyst til en lille guide så vil jeg blive glad :0) Mvh Louise

    SvarSlet