torsdag den 6. juni 2013

To flytte, or not to flytte - that's the spørgsmål ....

... Jacob, min såkaldte bedre halvdel, har jo fået det fedeste job som radiovært på SKALA FM, Kolding. 

Han har arbejdet på den lokale radio her i Silkeborg, men måtte desværre sige farvel på grund af besparelse, held i uheld måske. 
Han stoppede der i slutningen af 2012, og fik derefter et vikariat på ingenmandsland, Nykøbing Mors.
Jacob elskede at arbejde der, på trods af at han måtte stå op kl 04.00 hver morgen for at kunne lave morgenradio. 

Desværre var det ikke en permanent stilling, men det vidste vi også godt.. Og ligesom det så ud til at Jacob skulle gå hjemme trak han i nogle gamle kontakter og ender sq med at blive hyret som den nye eftermiddagsvært i Kolding - YAY!

Men det er så stik modsat med arbejdstiderne. Han møder kl 10.00 og har fri kl 17.30, det vil sige han først er hjemme kl 18.45 eller senere. 

Og selvom Emma er ved at være stor så er det dælme hård kost at stå med hende, indkøb, madlavning og ulvetimen helt alene! 

Derfor er det også oplagt at vi flytter såfremt Jacob klare hans prøvetid som udløber 4 august (fingers crossed!!)

Meeeeeeeen, det er så her jeg er lidt i krise.
Jeg er som sagt tilflytter til Silkeborg, jeg flyttede i Februar '06 hvor jeg gik i lære som automekaniker.
Og efter 7 år her, føles det stadig ikke som mit hjem.

Jeg savner Skjern, jeg savner Vestjylland og jeg savner min familie.. 
Hvem fanden havde forestillet sig at jeg ville ende med at tænke sådan!

Men jeg vil så gerne se Jacob få succes med hans karriere, og jeg kan virkelig se på ham hvordan han trives med hans nye job. Og min uddannelse kan flyttes uden de store problemer, men vil jeg så føle mig hjemme i Kolding eller omegn?

Vil jeg nogensinde kunne sige at jeg hører hjemme andre steder end 6900 happiness? 

Det ender jo nok med at vi flytter, og så må vi håbe jeg er klar.

            Home is where the heart is.
                                               Pliny the Elder




1 kommentar: