fredag den 7. juni 2013

Eyelash extensions - to girly? Tror jeg så nok ikke!

En sød gammel klassekammerat skrev en dag på facebook at hun søgte modeller som hun kunne øve sig i at lave vipper på- jeg sprang i med begge ben! 

Hun kunne i forvejen lave det med buketter men det her var det såkaldte "single lash"-system. Vipperne sættes enkeltvis fast på ens egne vipper og skulle være det mest skånsomme og naturlige at se på. 
Nå, men jeg møder op på Silkeborg Kosmetolog skole og vi bliver hentet ind og lagt på en blød skøn briks. Der sættes noget "plaster" under øjnene og man er fra det øjeblik blind. Plastret er med til at man naturligt holder øjet lukket i, og fungere samtidig som beskyttelse af huden og til aftørring af overskydende lim - skide smart!

Det er total afslappende at ligge der, og på ingen måde ubehagelig at få sat på. Det tog selvfølgelig syv lange og syv brede da det kun var anden gang hun skulle gøre det. Flere af de andre modeller snorkboblede, oh yeah SNORK-boblede. Som i, de nærmest overdøvede lyden af havbrus og måger?! (Hvem har nogen sinde lyttet til en måge og tænkt, "Det her er afslappende"?!) Meget, meget mærkelig musik, og en pan fløjte er bare ikke mig! 

Jeg frygtede det ville føles forkert, som om der vitterligt var klistret noget på øjnene, men jeg mærker dem slet ikke! De er der bare, så hver morgen står jeg op med bambi-øjne og mørke vipper! 

Der faldt nogle stykker af i løbet af den første uge, men fik her til eftermiddag fyldt op igen- og jeg kan allerede nu have svært ved at forestille mig at de ikke bare var der ;) 
Man bliver ALT for let forvent! Det eneste jeg kan irritere mig over er, at det er no-go at bruge mascare. Til hver dag er det selvfølgelig ikke nødvendigt, men i morgen når jeg skal ud og gøre byen usikker, er jeg spændt på om jeg synes der er POW nok på vipperne :) 

Jeg lover at opdatere løbende med vipperne, og hvordan make-upen klarede sig ;) 

Lige lidt billeder, skide go' fredag - og weekend !



1 kommentar:

  1. Dejligt at læse om din erfaring med eyelash extensions, så næste gang skal du pøve volume metoden med eyelash extensions. Det giver nemlige mere *POW* på vipperne ;)

    SvarSlet