lørdag den 15. juni 2013

Gamle møbler - ny kærlighed og en ordentlig røvfuld maling...

Jeg er, som så mange andre, blevet en sucker for retro ting. 
Alt fra nips til tekstiler og videre til møbler - når ja, specielt møbler!
Jeg købte mit første karlekammerskab for 4 måneder siden. Det stod som en nøgen skønhed foran mig i sin afsyrede tilstand... Okay det løs måske liiiidt nasty.. 
Hvad med at det stod som et tomt lærred der bare ventede på at blive malet? Det lyder bedre!


Det tomme lærred blev anskaffet til en sølle pris af 400 kr, umiddelbart en skide godt tilbud.
Efter at det var afhentet, kun 500 meter fra vores hjem, fik jeg set ordentligt på skrumlet. Og det trængte til en kærlig hånd!
De originale fødder var helt mørnet og smuldret op. 
Heldigvis fandt jeg efter lidt søgning frem til en side hvor nye fødderne i næsten tro kopi kunne købes - og så endda til en temmelig fornuftig pris!


Jeg faldt for farven "Javagreen" fra MTN 94. 
Køber altid min spraymaling hos Runforcover.dk
Der er 10 cans for 300 kr, og der gik cirka 4 til skabet.



Dette er det færdige resultat 

Der er sat greb på fra Bloomingville

Jeg E L S K E R det skab, men Jacob kan bare slet ikke holde ud at se på farven når der er SÅ mange andre farver i hjemmet. 
Og selvom jeg nu sagtens kunne klarer endnu flere farver så skal han have lov til at have en finger med i spillet (NOGEN GANGE!!)
Jeg kiggede efter et andet karlekammerskab, og gerne med glas i lågerne, så nogle af de finere ting og vores, forhåbentlig, kommende Royal Copenhagen samling kan komme der ind og stå til udstilling.
Jeg så jo gerne at mine pokaler for den gamle Golf II'er kunne stå side om side med RC pastatallerkner osv. Men tror muligvis det ryger ind under kategorien "Stilforvirring"....

Nå men , om end alting er. Jeg falder den anden dag, helt og aldeles tilfældigt - jeg sværger, over et skab! 
Det er nymalet i lysegrå, med glas i lågene og lige min sti. Smider linket i en mail og sender det afsted til manden. 
Forventer halvt om halvt et svar retur alla "Og hvad skal jeg med den?"-agtigt. Men nææææh, snydt grønært!
Jacob byder gudhjælpemig på skabet - han må VIRKELIG hade det andet skab..

I dag har han så hentet det nye skab. Det lidt lavere og meget mere tuttenutte end det andet - men gud hvor er jeg forelsket!
Glashylderne er jeg sådan liiiidt i tvivl om hvad skal skal synes. Indtil videre bliver de der :)

Jeg skal have fundet nogle greb, tænker de store flower greb fra Anne Black måske ville være flotte dertil.

Her lige lidt hurtige skud af det halvtomme skab :) 




4 kommentarer:

  1. Er vild med begge skabe! :}
    Og synes bestemt glashylderne skal blive hvor de er :}

    - Dina <3

    SvarSlet
  2. Hvor finder du disse vidunderlige skabe??

    - Charlotte :)

    SvarSlet
  3. Gamle skabe som dette er ofte behandlet med voks! Hvordan fjernes denne, inden man bruger MTN 94? Mvh :)

    SvarSlet
  4. Det grå skab er så flot 😍 hvilken farve gar du brugt ?

    SvarSlet